Wyższa Szkoła Humanistyczno – Ekonomiczna w Brzegu

Strategia Uczelni

Zdefiniowanie celów strategicznych Uczelni osadzone jest na diagnozie warunków społecznych i kulturalnych w jakich pracuje szkoła. Lata funkcjonowania Uczelni wprawdzie zmieniły nastawienie do możliwości kształcenia, ale nie jest to jeszcze na tyle ugruntowane nastawienie by móc przyjąć jako założenie, że edukacja jest w tej społeczności wartością autoteliczną. Jest to więc jeden z kierunków pracy szkoły w środowisku. Drugi to dbałość
o wysoki poziom zajęć dydaktycznych z programami przygotowującymi do dalszej nauki
w pobliskich Uczelniach (Uniwersytet Wrocławski, Uniwersytet Opolski).

Owe cele kierunkowe realizowane będą przez cele operacyjne przyjmujące formę zadań.
W zakresie kształcenia studentów:

  1. doskonalenie treści, metod i form kształcenia w celu uzyskania efektów zgodnych
    z wysokimi standardami kształcenia na poziomie wyższym
  2. przygotowanie do edukacji całożyciowej w wymiarze zawodowym i osobowym
  3. wykorzystanie literatury obcojęzycznej w kształceniu specjalnościowym
  4. włączenie studentów w badanie problematyki środowiskowej, tworzenie zespołów
    w ramach których opracowane będą zagadnienia szczegółowe w pracach licencjackich
  5. rozwijanie pracy kół naukowych
  6. wykorzystanie na poziomie zagadnień ogólnych prawidłowości i tendencji
    w zmianach społecznych pozwalających na świadomy ogląd świata społecznego
  7. wykazywanie przydatności przedmiotów o charakterze metodycznym w prawidłowej
    i atrakcyjnej pracy z uczestnikiem
  8. tworzenie szans bezpośrednich kontaktów z wybitnymi badaczami zjawisk społecznych i problematyki humanistycznej
  9. prowadzenie regularnej oceny efektywności osiąganych celów

W zakresie relacji z otoczeniem społecznym:

  1. rozszerzenie współpracy z interesariuszami zewnętrznymi w zakresie aplikowania wyników badań pracowników i studentów dotyczących problemów środowiska społecznego, kulturalnego, wychowawczego
  2. popularyzacja wyników badań prac studenckich interesujących dla środowiska
    w prasie lokalnej
  3. organizacja imprez naukowych i kulturalnych z inicjatywy studentów przy współpracy słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku oraz uczniów szkół średnich
  4. współpraca z Towarzystwem Kulturalnym Romów w zakresie pomocy edukacyjnej dzieciom oraz imprez kulturalnych
  5. współpraca ze Stowarzyszeniem Towarzystwem Przyjaźni Polsko – Francuskiej oraz Towarzystwem Miłośników Ziemi Brzeskiej
  6. rozwijanie dotychczasowych form sportowych afiliowanych przy WSHE
  7. wspieranie przez pracowników naukowo – dydaktycznych Uniwersytetu Dziecięcego, Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Brzegu i miejscowościach bliskich Brzegu (Grodków, Namysłów, Strzelin)

W zakresie rozwoju naukowego kadry naukowo – dydaktycznej

  1. utrzymanie funduszy na publikacje książkowe pracowników
  2. udział pracowników naukowych w różnych dla ich specjalności konferencjach
  3. publikacje w zakresie nauczanych dziedzin (ocena w wymiarze rocznym)
  4. utrzymanie pensum dydaktycznego wzorowanego na uczelniach akademickich
  5. otoczenie opieką naukową pracowników niesamodzielnych (z wykorzystaniem współpracy z Uniwersytetami: Opolskim, Wrocławskim, Zielonogórskim
  6. współudział pracowników uczelni w organizowanych konferencjach przez Katedry lub Zakłady Uniwersytetu Opolskiego i Wrocławskiego
  7. dokonywanie oceny okresowej pracowników pod kątem osiągnięć dydaktycznych oraz aktywności naukowej