Wyższa Szkoła Humanistyczno – Ekonomiczna w Brzegu
Strategia Uczelni
Zdefiniowanie celów strategicznych Uczelni osadzone jest na diagnozie warunków społecznych i kulturalnych w jakich pracuje szkoła. Lata funkcjonowania Uczelni wprawdzie zmieniły nastawienie do możliwości kształcenia, ale nie jest to jeszcze na tyle ugruntowane nastawienie by móc przyjąć jako założenie, że edukacja jest w tej społeczności wartością autoteliczną. Jest to więc jeden z kierunków pracy szkoły w środowisku. Drugi to dbałość
o wysoki poziom zajęć dydaktycznych z programami przygotowującymi do dalszej nauki
w pobliskich Uczelniach (Uniwersytet Wrocławski, Uniwersytet Opolski).
Owe cele kierunkowe realizowane będą przez cele operacyjne przyjmujące formę zadań.
W zakresie kształcenia studentów:
- doskonalenie treści, metod i form kształcenia w celu uzyskania efektów zgodnych
z wysokimi standardami kształcenia na poziomie wyższym - przygotowanie do edukacji całożyciowej w wymiarze zawodowym i osobowym
- wykorzystanie literatury obcojęzycznej w kształceniu specjalnościowym
- włączenie studentów w badanie problematyki środowiskowej, tworzenie zespołów
w ramach których opracowane będą zagadnienia szczegółowe w pracach licencjackich - rozwijanie pracy kół naukowych
- wykorzystanie na poziomie zagadnień ogólnych prawidłowości i tendencji
w zmianach społecznych pozwalających na świadomy ogląd świata społecznego - wykazywanie przydatności przedmiotów o charakterze metodycznym w prawidłowej
i atrakcyjnej pracy z uczestnikiem - tworzenie szans bezpośrednich kontaktów z wybitnymi badaczami zjawisk społecznych i problematyki humanistycznej
- prowadzenie regularnej oceny efektywności osiąganych celów
W zakresie relacji z otoczeniem społecznym:
- rozszerzenie współpracy z interesariuszami zewnętrznymi w zakresie aplikowania wyników badań pracowników i studentów dotyczących problemów środowiska społecznego, kulturalnego, wychowawczego
- popularyzacja wyników badań prac studenckich interesujących dla środowiska
w prasie lokalnej - organizacja imprez naukowych i kulturalnych z inicjatywy studentów przy współpracy słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku oraz uczniów szkół średnich
- współpraca z Towarzystwem Kulturalnym Romów w zakresie pomocy edukacyjnej dzieciom oraz imprez kulturalnych
- współpraca ze Stowarzyszeniem Towarzystwem Przyjaźni Polsko – Francuskiej oraz Towarzystwem Miłośników Ziemi Brzeskiej
- rozwijanie dotychczasowych form sportowych afiliowanych przy WSHE
- wspieranie przez pracowników naukowo – dydaktycznych Uniwersytetu Dziecięcego, Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Brzegu i miejscowościach bliskich Brzegu (Grodków, Namysłów, Strzelin)
W zakresie rozwoju naukowego kadry naukowo – dydaktycznej
- utrzymanie funduszy na publikacje książkowe pracowników
- udział pracowników naukowych w różnych dla ich specjalności konferencjach
- publikacje w zakresie nauczanych dziedzin (ocena w wymiarze rocznym)
- utrzymanie pensum dydaktycznego wzorowanego na uczelniach akademickich
- otoczenie opieką naukową pracowników niesamodzielnych (z wykorzystaniem współpracy z Uniwersytetami: Opolskim, Wrocławskim, Zielonogórskim
- współudział pracowników uczelni w organizowanych konferencjach przez Katedry lub Zakłady Uniwersytetu Opolskiego i Wrocławskiego
- dokonywanie oceny okresowej pracowników pod kątem osiągnięć dydaktycznych oraz aktywności naukowej